top of page

Έλληνας αθλητής συζητά για τις εμπειρίες του σε 4 Κορεατικές πολεμικές τέχνες

Τον τελευταίο καιρό έπεσε στην αντίληψή μου ένας Έλληνας, αθλητής πολεμικών τεχνών που γεμίζει με όμορφες εικόνες τα social media με το καλλιτεχνικό του έργο, αλλά και τις πολεμικές τέχνες. Θεώρησα πως ήταν ένας αξιόλογος άνθρωπος να μιλήσω μαζί του.


Παρακάτω υπάρχουν αποσπάσματα της τηλεφωνικής μας συνέντευξης που δόθηκε στις 15 Φεβρουαρίου με τον κ. Εμμανουηλίδη Γιώργο.


Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα λόγια για τον εαυτό σας;

Ονομάζομαι Γεώργιος Εμμανουηλίδης και εξασκώ τις κορεάτικες πολεμικές τέχνες από το 1999. Ξεκίνησα με το Taekwondo και στην πορεία γνώρισα το κορεάτικο σπαθί Haidong Gumdo, το Taekkyeon και το Hapkido, είναι τέσσερις πολεμικές τέχνες που έχω ερωτευτεί. Κάνω επίσης εξάσκηση στο Wal-do / το κορεάτικο ξίφος μισοφέγγαρου. Στο Taekwondo είμαι πιστοποιημένος προπονητής από την Ευρωπαϊκή Ένωση Taekwondo και έχω 4 dan. Στο Haidong Gumdo είμαι πιστοποιημένος εκπαιδευτής με 1 dan από την επίσημη Ελληνική Ένωση Haidong Gumdo καθώς και από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Haidong Gumdo. Στο Taekkyeon έχω 1 dan και την πρώτη μαύρη ζώνη στην ιστορία της Ελλάδας σε αυτή την τέχνη. Στο Hapkido έχω ασχοληθεί λιγότερο, αλλά είμαι εκπρόσωπος της οικογένειας Hapikdo EulJiKwan στην Ελλάδα. Τα βραβεία μου στις κορεατικές πολεμικές τέχνες είναι:

Taekkyeon: Το 2019 κέρδισα το χάλκινο μετάλλιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Taekkyeon στο Chungju της Ν. Κορέας (World Taekkyeon Games) και πέρυσι το 2021 σε διαδικτυακό διαγωνισμό, κέρδισα το χρυσό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Taekkyeon καθώς και το χάλκινο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Masters Arts.


Taekwondo:

1 χάλκινο στο Διεθνές Ανοικτό Πρωτάθλημα (Chirugi), 1 ασημένιο στο Διεθνές Τεχνικό Πρωτάθλημα (Poomsae) 2016, 1 ασημένιο στο Εθνικό Τεχνικό Πρωτάθλημα (Poomsae) 2016, 1 χάλκινο στο Εθνικό Τεχνικό Πρωτάθλημα (Poomsae) 2018, 1 χρυσό στο Διασυλλογικό Τεχνικό Πρωτάθλημα (Poomsae) 2016.


Τι σας έκανε να ενδιαφερθείτε και να ασχοληθείτε με τις πολεμικές τέχνες;

Μπορεί να θεωρηθεί τετριμμένο αλλά οι ταινίες με τον Bruce Lee και τον Jackie Chan, που έβλεπα από μικρός, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου. Αργότερα, συνειδητοποίησα ότι το να ξέρεις πώς να προστατεύεις τον εαυτό σου είναι πολύ σημαντικό. Άρχισα να ψάχνω γενικά τις πολεμικές τέχνες και μετά πρόσεξα το taekwondo και ένιωσα ότι με εκφράζει περισσότερο. Ο τρόπος εξάσκησης και η φιλοσοφία του ήταν κάτι που έψαχνα πολύ καιρό. Επίσης, ήθελα να μάθω να χειρίζομαι και το σπαθί που αγαπούσα ιδιαίτερα. Ξεκίνησα με το ιαπωνικό σπαθί, αλλά δεν μπορούσα να το συνδέσω με την προηγούμενη προπόνησή μου στο taekwondo, οπότε το σταμάτησα πολύ σύντομα. Πολύ αργότερα, είδα στο Facebook για ένα σεμινάριο Haidong Gumdo. Επικοινώνησα με τον Δάσκαλο Αντώνιο Αναγνώστου, συναντηθήκαμε και μιλήσαμε για αρκετές ώρες και κατάλαβα ότι βρήκα αυτό που έψαχνα πολλά χρόνια.


Ασχολείστε με 4 διαφορετικές κορεατικές πολεμικές τέχνες. Μπορείτε να μας πείτε ένα στοιχείο που σας γοητεύει στη καθεμιά;

Στο taekwondo αυτό που με εντυπωσιάζει είναι η αυτοπεποίθηση που μου δίνει στην καθημερινότητα μου. Με το taekkyeon νιώθω ένα αίσθημα χαράς και χαλάρωσης, γιατί είναι ένα ευγενές άθλημα που ηρεμεί σώμα και πνεύμα. Ένα στοιχείο που με γοητεύει στο HaidongGumdo είναι πως κατά την διάρκεια της άθλησης, νιώθω πως το κορεατικό σπαθί εξελίσσει το πνεύμα μου, ενώ με το hapkido νιώθω ολοκληρωμένος, μιας και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη μάχη.


Πρόσεξα πως ασχοληθήκατε και με άλλες μορφές της κορεατικής τέχνης. Μπορείτε να μας μιλήσετε για αυτό;

Μαθαίνοντας τις πολεμικές τέχνες, θεώρησα πολύ φυσικό να μάθω περισσότερα για την Κορέα, τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την ιστορία της. Έψαξα πού μπορώ να μάθω κορεάτικα και έτσι βρέθηκα να παρακολουθώ μαθήματα στο κορεατικό σχολείο στην Αθήνα για 1,5 χρόνια. Τις Κυριακές παρακολουθούσα τα μαθήματα κορεατικής γλώσσας με την κυρία Kang Kyung Ae στην Κορεατική Εκκλησία στην Αθήνα σε συνδυασμό με την εκμάθηση πολιτισμού και κορεάτικης κουζίνας. H γραφή Hangeulσε συνδυασμό μετην εξάσκηση στο σπαθί, με έκαναν να νιώσω ότι θα ήταν ωραίο να τα συνδυάσω με την καλλιγραφία. Έτσι, με γοήτευσαν περισσότερο και διείσδυσαν στην καρδιά μου καθώς παρακολουθούσα τα κορεάτικα καλλιγραφικά γράμματα στις πολεμικές τέχνες.

Στη συνέχεια, για δύο χρόνια, ήμουν Korea Supporter για την Πρεσβεία της Κορέας στην Ελλάδα ως εθελοντής αρθρογράφος και έκανα μάλιστα ένα σχέδιο που συνδύαζε τον Παρθενώνα και ένα κορεατικό παλάτι, το οποίο η Κορεατική πρεσβεία χρησιμοποίησε ως επίσημη εικόνα για πολύ καιρός. Συμμετείχα επίσης σε ένα άρθρο που γράφτηκε για την Unesco, με τίτλο [Martial Arts Globe] Greece Against COVID-19 / A Challenge of Memories και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Από την άλλη, μου αρέσουν πολύ τα παραδοσιακά μουσικά κορεάτικα όργανα και η μουσική γενικότερα, ενώ έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στο μουσικό όργανο gayageum, αλλά δεν μου έχει δοθεί ακόμη η ευκαιρία να δοκιμάσω να παίξω. Ίσως γίνει σύντομα!




Έχετε ταξιδέψει στην Κορέα. Μπορείτε να μας πείτε τις εντυπώσεις σας από τη διαμονή σας εκεί;

Ταξίδεψα στη Νότια Κορέα δύο φορές και έμεινα δέκα ημέρες την πρώτη φορά και δέκα την επόμενη. Αφορμή ήταν τα Σεμινάρια Taekkyeon στο Chungju που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο για την προώθηση αυτής της ευγενούς πολεμικής τέχνης που συνοδεύτηκε από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η πρώτη φορά ήταν το 2016 και η δεύτερη το 2019. Πέρυσι, το 2021, λόγω του covid-19, τα Πρωταθλήματα και τα Σεμινάρια μπήκαν στο διαδίκτυο με την υπόσχεση να είμαστε ασφαλείς μόλις τελειώσουν όλα. Στην Κορέα μέναμε στο εκπαιδευτικό κέντρο Euljikwan σε ένα ορεινό θέρετρο, κοντά στην πόλη Jecheon.Ξυπνούσαμε κάθε πρωί κάνοντας προπόνηση Taekkyeon στο Chungju. Όλο το ταξίδι και η διαμονή στην Κορέα ήταν μια μοναδική εμπειρία για μένα. Κοιμόμασταν στο πάτωμα χρησιμοποιώντας ένα σκληρό στρώμα, το οποίο απόλαυσα πολύ τόσο εγώ όσο και η πλάτη μου. Το φαγητό ήταν νόστιμο και ελαφρύ. Κάναμε διπλές και τριπλές προπονήσεις κάθε μέρα, σε συνδυασμό με επισκέψεις σε μουσεία, ναούς και χώρους πολιτισμού, και γενικά μάθαμε, στον λίγο χρόνο που μας είχε απομείνει, όσα περισσότερα μπορούσαμε για τη ζωή στην Κορέα. Την τελευταία μέρα πήγα για λίγες μέρες και στη Σεούλ. Μου άρεσαν τα πάρκα, αλλά και το παλάτι Gyeongbokgung, ενώ απόλαυσα βόλτες φορώντας ένα παραδοσιακό hanbok. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία.


















Ο Γεώργιος Εμμανουηλίδης κέρδισε μετάλλια στο Taekkyeon για το 2021, πηγή: https://online.mastership.org/en/schedule/ranking_event.jsp

Πείτε μας έναν λόγο που θα προτείνατε σε κάποιον να ασχοληθεί με τις κορεατικές πολεμικές τέχνες.

Πιστεύω ότι οι κορεάτικες πολεμικές τέχνες ταιριάζουν με την ιδιοσυγκρασία και τη φιλοσοφία των Ελλήνων και γι' αυτό έχουν αναπτυχθεί και εξαπλωθεί τόσο πολύ σε όλη την Ελλάδα. Γενικά θα έλεγα ότι οι κορεάτικες πολεμικές τέχνες διδάσκουν ψυχική ηρεμία και ισορροπία, έχουν καθαρές κινήσεις και σου δίνουν αυτοπεποίθηση, άρα είναι εξαιρετικές πολεμικές τέχνες για εξάσκηση σε οποιαδήποτε ηλικία.



Το μετάλλιο του κ. Εμμανουηλίδη στο Taekkyeon το 2019

 

Μετάφραση άρθρου: Korean Dramas (Greek Fans)

Φωτογραφίες: Ευγενική προσφορά του κ. Γιώργου Εμμανουηλίδη

 

Ακολουθήστε με στα social media μου:








 


86 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page