top of page

Ελληνίδα αθλήτρια εξομολογείται την αγάπη της για το Taekwondo



Η Ελληνίδα αθλήτρια Μάρα Τρεμκατζή αγωνίζονταν από μικρή σε διάφορες αθλητικές εκδηλώσεις, και έχοντας λάβει πολλές διακρίσεις και έπαθλα σε εθνικό αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Πέρα από τις πολλές διακρίσεις που έλαβε στην Ελλάδα, αλλά και καλές θέσεις σε Ευρώπη, οι μεγαλύτερες διακρίσεις της ήταν μια πρώτη θέση σε πανελλήνιο πρωτάθλημα, δεύτερη θέση σε πανευρωπαϊκό και έκτη θέση σε παγκόσμιο.

Στα 27 της αποφάσισε να ανοίξει ένα αθλητικό σωματείο και να μεταδόσει την αγάπη της για τον αθλητισμό και το taekwondo σε παιδιά και ενήλικες ως δασκάλα.


Πώς αποφασίσατε ν’ ασχοληθείτε με το Taekwondo;

Ήταν τελείως συμπτωματικά. Ήμουν μικρή και ήθελα να κάνω μπαλέτο, έτσι ξεκίνησα μαθήματα μπαλέτου και για λίγο καιρό ήμουν ικανοποιημένη με αυτό που έκανα. Ξαφνικά, ξεκίνησε ένα νέο τμήμα καράτε που τα μαθήματα ξεκινούσαν αμέσως μετά το δικό μας μάθημα μπαλέτου. Έβλεπα τα παιδιά με τις όμορφες στολές και τις ωραίες κινήσεις και ένιωσα ένα σκίρτημα, καθώς αγαπούσα τις πολεμικές τέχνες. Το είπα στον μπαμπά μου και εκείνος μου είπε πως θα έψαχνε κάτι ανάλογο για μένα, αλλά να ήταν ολυμπιακό άθλημα. Έτσι, εγκατέλειψα το μπαλέτο στα τέσσερα μου χρόνια και όταν ήμουν περίπου πέντε χρονών, γράφτηκα σε μαθήματα taekwondο.

Είστε ικανοποιημένη με την απόφασή σας να παρατήσετε το μπαλέτο και να ακολουθήσετε το taekwondo;

Απόλυτα! Είναι ένα άθλημα που με εκφράζει ως άνθρωπο και αθλήτρια, με βελτιώνει και με έχει κάνει καλύτερο χαρακτήρα. Θεωρώ πως ένα άθλημα βελτιώνει τον άνθρωπο και το taekwondo είναι για μένα η καλύτερη μορφή αθλητισμού, γιατί μου έδωσε πειθαρχία, εμπειρίες, έγινα περισσότερο κοινωνική αφού συναναστράφηκα με πολύ κόσμο και το σημαντικότερο ήταν ότι μου έδωσε μια ανεξαρτησία που σε αντίθετη περίπτωση, άλλα παιδιά δεν έζησαν. Σε ηλικία οχτώ ετών θυμάμαι τον εαυτό μου με μια βαλίτσα στο χέρι να ταξιδεύω τουλάχιστον δυο φορές τον μήνα χωρίς τους γονείς μου και αυτό νιώθω πως μ’ έκανε να σταθώ στα πόδια μου και να γίνω πιο ώριμη. Είμαι πολύ χαρούμενη που μπόρεσα να είμαι μέσα στην ομάδα των 10 καλύτερων Ελληνίδων αθλητριών που μπόρεσαν να βρεθούν σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, ξεπερνώντας τον εαυτό μου.

Ποια είναι η διαφορά του taekwondo από τις άλλες πολεμικές τέχνες;

Δεν μπορώ να μιλήσω για τις διαφορές γιατί δεν ξέρω όλες τις πολεμικές τέχνες, ώστε να έχω ολοκληρωμένη άποψη. Θα σας μιλήσω όμως για τα πλεονεκτήματα του taekwondo που τα ανακάλυψα όσο αγωνιζόμουν. Είναι ένα πολύπλευρο άθλημα πολεμικών τεχνών που μπορεί να σε ψυχαγωγήσει και παράλληλα να σε γυμνάσει. Το taekwondo μπορεί να είναι μια εμπνευσμένη χορογραφία και θραύση των ξύλων όπως είδαμε στο America’s Got Talent με την World Taekwondo Demonstration Team που εντυπωσίασαν κριτική επιτροπή και κοινό.Ένα ακόμη από τα πολλά οφέλη αυτής της πολεμικής τέχνης είναι ότι σε βοηθά να έχεις ωραίο σώμα, ν’ αναπτύξεις ένστικτα και να μπορείς να αμυνθείς με μαθήματα αυτοάμυνας βασισμένα πάνω στο taekwondo. Σου φυτεύει την πειθαρχία στην ψυχή σου, ενώ συνδυάζει το αγωνιστικό και τεχνικό κομμάτι της επαφής. Το taekwondo είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο άθλημα στον κόσμο μετά το ποδόσφαιρο, όσον αφορά το κομμάτι των αθλητών. Δηλαδή, οι περισσότεροι αθλητές μπήκαν στην διαδικασία να μάθουν λίγο taekwondo ακόμη και αν είναι άλλο το κύριο άθλημά τους.

Ταξιδέψατε στην Κορέα;

Ήταν ένα όνειρο που δεν εκπληρώθηκε. Ήθελα να γνωρίσω το taekwondo στην πατρίδα του και σε μια σπουδαία ακαδημία. Να προπονηθώ και να μάθω κάποια μυστικά και τους κανόνες που έχουν στην Νότια Κορέα, γιατί μεταβάλλονται κάποια πράγματα από χώρα σε χώρα, ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν. Ετοιμαζόμουν να ταξιδέψω και τα είχα όλα σχεδόν έτοιμα, αλλά ήρθαν κάποιες οικονομικές δυσκολίες και αναγκάστηκα να παραιτηθώ. Συνάντησα όμως Κορεάτες αθλητές και παρακολούθησα ένα σεμινάριο taekwondo του πανεπιστήμιου Yong In.


Θα προτείνατε σε κάποιον να ασχοληθεί με το taekwondo;

Φυσικά και θα το πρότεινα. Δεν μετάνιωσα ποτέ γι’ αυτήν την απόφαση και ξέρω με σιγουριά ότι όποιος παρακολουθήσει μαθήματα taekwondo είτε ως απλή άθληση είτε ως πρωταθλητισμό θα βιώσει μια απιστεύτη εμπειρία που θα πλάσει τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του.


Έχετε να μας πείτε μια αστεία ή ενδιαφέρουσα στιγμή στα μαθήματα σας;

Ως αθλήτρια πολεμικών τεχνών μιας άλλης χώρας, αποφάσισα να τιμήσω την πατρίδα του taekwondo και μαθαίνω στους μαθητές μου, παιδιά και ενήλικες, να χαιρετούν με υπόκλιση τον δάσκαλο, να πλένουν τα χέρια, να φορούν σωστά την στολή και παράλληλα μαθαίνω στα παιδιά μερικές κορεατικές λέξεις, αλλά και να μετρούν στα κορεατικά. Έχει ενδιαφέρον που παιδιά τριών χρονών μαθαίνουν να μετρούν στα κορεατικά πριν μάθουν στην ελληνική γλώσσα.


Θα θέλατε να συμπληρώσετε κάτι τελευταίο;

Θα ήθελα να πω στον κόσμο ότι το taekwondo είναι μια γυμναστική πολεμικών τεχνών που γυμνάζει όλο το σώμα και αφήνει ένα πολύ καλό σώμα οπτικά, αλλά νιώθει και ο αθλητής καλά. Επίσης, μπορεί να ξεκινήσει κάποιος ακόμη και αν είναι ενήλικας και δεν είναι σε καλή σωματική υγεία.




Ξεκινήσετε μαθήματα taekwondo, αλλά και ενόργανης και ρυθμικής γυμναστικής (παιδικά – εφηβικά – ενηλίκων – personal training – group training) στο:


ORION Athletik Club Toubas,

Επιδαύρου 49, Κάτω Τούμπα, Θεσσαλονίκη

τηλ.επικοινωνίας : 2313111615, 6981315184



 

Πρωτότυπο άρθρο από Korea.net

Επιμέλεια άρθρου & μετάφραση στα ελληνικά: Korean Dramas (Greek Fans)

Photos: Courtesy of Mara Tremkatzi

 

Ακολουθήστε με στα social media μου:






linktr.ee:




72 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page