top of page

Η γνωριμία μου με την Κορέα και τους Κορεάτες


Η γνωριμία μου με την Κορέα ξεκίνησε μέσω της αλληλογράφου μου το 1994, της Jae Hee. Μου έλεγε πολλά πράγματα για την Κορέα και τους Hallyu stars, αλλά τότε δεν ήξερα κανέναν και αναρωτιόμουν γιατί με ζάλιζε μ’ αυτούς. Άρχισα να εντυπωσιάζομαι για το πόσο ωραίοι ήταν οι Κορεάτες όταν μου έστειλε μια σχολική φωτογραφία από εκδρομή και εντόπισα τρεις νεαρούς που μου άρεσαν αρκετά.

Περνώντας τα χρόνια έπιασε δουλειά σ’ έναν μεγάλο όμιλο εκεί ως προγραμματίστρια και ο γιος του αφεντικού που ήταν λίγο μουνταράκος και πονοκέφαλος για τους γονείς του. Εγώ δεν είχα ξεκινήσει ακόμη να βλέπω Κορεάτικες σειρές και δεν ήξερα πολλά για την κουλτούρα τους. Έτσι, αυτός μια μέρα ην είδε να μιλάμε στο ίντερνετ και βλέποντας τη φωτογραφία μου, την ρώτησε ποια είμαι. Μου έδωσε το email του και μιλούσαμε για λίγο. Μου φάνηκε λίγο τρελός, γιατί από τη πρώτη συνομιλία μας μου είπε ότι ήθελε να πάω από εκεί για να παντρευτούμε. Μου έστειλε φωτογραφία του και έπαθα αποπληξία γιατί ήταν κούκλος. Σαν σταρ των K-dramas. Σκέφτηκα πως κάτι βρωμάει που ήθελε γάμο με τη μία, ενώ ήταν πλούσιος και κόλλησα. Βλέπετε, δεν είμαι από τις κοπέλες που τα παρατάνε όλα και φεύγουν να βρουν το άλλο τους μισό στην άλλη πλευρά της γης. Θέλω να είμαι σίγουρη πριν πάρω μια τόσο σπουδαία απόφαση. Λίγους μήνες μετά, η φίλη μου, μου είπε ότι παντρεύτηκε μια άλλη από πλούσια οικογένεια και την απατούσε με άλλες δυο. Αυτά είναι!


Η επικοινωνία μας συνεχίζονταν κανονικά και η φίλη μου πήγε σε ένα μικρό γραφείο να δουλέψει, γιατί εκεί τα πράγματα ήταν πιο ήσυχα από πλευράς δουλειάς και δεν είχε καταπιεστικούς προϊστάμενους.


Μια άλλη φίλη μου από την Ινδονησία μου έστειλε σε DVD το “Boys Over Flowers” το 2010 και έπαθα πλάκα. Την ρώτησα γιατί δεν μου μίλησε ποτέ για τις Κορεάτικες σειρές και μου είπε ότι το έκανε, αλλά εγώ δεν έδινα σημασία. Ανέτρεξα στα παλιότερα γράμματα και είδα να μου μιλά για την Kim Hee Sun, τον Lee Byung Hun και την Kim Tae Hee, ενώ μου είχε αναφέρει το Jewel in the Palace και το Coffee Prince. Εγώ φυσικά τα πέρασα στο γρήγορο.


Τότε, άρχισα να την ρωτάω για τις σειρές και τις ταινίες. Αποφάσισα μετά από αρκετές σειρές και ταινίες πως οι ταινίες ήταν πολύ μουντές και σκληρές για τα γούστα μου και άρχισα να βλέπω τη μια σειρά μετά την άλλη. Η φίλη μου εντυπωσιάστηκε με το πάθος μου και μου έστελνε πληροφορίες, ενώ έπαθε πλάκα που άρχισα να ξέρω περισσότερα για την Κορέα από αυτήν. Με σύστησε σε μια φίλη της που δουλεύει σε κουτσομπολίστικο σάιτ και έτσι έχω μάθει κάποιες πληροφορίες για τους σταρ, αλλά τελευταία δεν μιλάει πολλά γιατί υπέγραψε νέο μόνιμο συμβόλαιο που την απαγορεύει να μιλάει για αυτά που μαθαίνει και δεν μπορεί να γράψει, λόγω πληρωμής κάτω από το τραπέζη ή λόγω ελλειψης στοιχείων και μάλλον φοβήθηκε που αρθρογραφώ και έχω τη σελίδα. Μόλις το έμαθε έκανε λίγο πίσω.


Έγραψα ένα σχόλιο σε μια σελίδα στο Facebook με θέμα την K-pop και εκεί με πρόσεξε ένα καλό αγόρι και μου έκανε αίτημα φιλίας. Το αποδέχτηκα και αρχίσαμε να μιλάμε. Είναι ενοχλητικά ευθύς και ήθελα αρκετές φορές να τον δείρω. Αυτό που σκέφτεται το λέει χωρίς να σκεφτεί ο άλλος πως νιώθει. Πιάνουμε μεγάλες κουβέντες μαζί και εκτός από σειρές και ταινίες, μου λέει για τις τάσεις στην Κορέα, για ιστορία, πολιτισμό, τουρισμό, αθλητικά, πολιτικά και θρησκεία. Μιλάμε μέσω μηνυμάτων και βίντεοκλήσεων, και έχουμε στείλει αρκετά πακέτα στο παρελθόν και αυτός μου έστειλε στα γενέθλια μου ένα ασημένιο κολιέ με το όνομα μου στα Κορεατικά, ένα κάδρο από Κορεάτη ζωγράφο που απεικονίζει μια οικογένεια, ένα binyeo, Κορεατικά καλλυντικά, βιταμίνες σ’ ένα κουτί υπερπαραγωγή, άλλα κοσμήματα και κοκκαλάκια για τα μαλλιά, σνακ και διάφορα άλλα δώρα. Οι γονείς του με συμπαθούν ιδιαίτερα και έχω μιλήσει στα πεταχτά μαζί τους μέσω βιντεοκλήσης. Ο καλός μου, όμως είναι φτωχούλης και δυσκολεύονταν να κάνει αμέσως το ταξίδι για την Ελλάδα. Μάζευε λίγο λίγο τα λεφτά για το ταξίδι και όταν τα συγκέντρωσε, έπαθε ένα ατύχημα με τη μηχανή και έμεινε καθηλωμένος στο κρεβάτι για 4 μήνες. Έχασε τη δουλειά του και ήθελε έξτρα μήνες για την φυσικοθεραπεία και έξτρα λεφτά για τα νοσήλεια. Έτσι, το ταξίδι έκανε φτερά. Όταν έγινε καλά, του είπα ότι ετοιμαζόμουν για το ταξίδι στην Κορέα, αλλά δυστυχώς ήρθε ο ιός και σταμάτησε το ταξίδι μου. Πιάσαμε μεγάλη κουβέντα και έτσι όπως ήμουν συγχισμένη με την ακύρωση του ταξιδιού, με σύγχισε πάλι λέγοντας μου βλακείες. Ο φίλος μου, ο Jung, μου είπε διάφορες χαζομάρες σε στυλ αστείο, αλλά εγώ δεν είχα διάθεση για αστεία και μετά με ρωτάει αν θα πάω από την πόλη που μένει, γιατί δεν μένει στη Σεούλ. Το μυαλό μου έγινε κομμάτια, γιατί αναρωτήθηκα αν κατάλαβε ότι ακυρώθηκε το ταξίδι μου. Τα αγγλικά του δεν είναι πολύ καλά, όπως και με όλους που μιλάω. Του λέω πως δεν θα πάω στην Κορέα γιατί ακυρώθηκε το ταξίδι λόγω του ιού και αυτός με ρωτάει ξανά, αν θα πάω σε ένα μήνα να τον επισκεφτώ. Ε, την ψώνισα κι εγώ και του λέω: Αν ήσουν ο Jung Woo Sung θα ερχόμουν. Αυτό ήταν! Οι σχέσεις μας ψυχράνθηκαν και δεν ήξερα πως να την φτιάξω, αλλά δεν ήθελα να κάνω το πρώτο βήμα, γιατί έλεγα πως με ζάλισε με τις βλακείες του και πως μ’ έκανε να συγχιστώ. Έλα, όμως που δεν έπεσα με γέννημα θρέμμα Σεουλιώτη και κρατούσε και αυτός εγωισμό. Έτσι, μετά από ένα μήνα που το παίζαμε δύσκολοι, του έστειλα μήνυμα για τα γενέθλια του και η απάντηση ήρθε λιγες ώρες μετά. “Ζεις; Νόμιζα πως έπαθες κάτι!” Πως δεν το έχουν αυτοί οι άντρες να μιλάνε! Του λέω: “Δεν έπαθες λόξυγγα; Σε έβριζα που δεν μου έστελνες μήνυμα”. Ο πάγος έλιωσε και αρχίσαμε να μιλάμε και πάλι. Τώρα μου λέει πως ίσως έρθει τον άλλο χρόνο στην Ελλάδα. Η αλήθεια είναι ότι δεν το πολυπιστεύω, γιατί πιστεύω πως συνάντησα πολλά εμπόδια και ίσως είναι το γραφτό μου να μη γίνει κάτι.


Σε κάθε περίσταση προτιμώ να βλέπω τη θετική πλευρά και αν υπάρχουν εμπόδια, σκέφτομαι πως ίσως υπάρχει λόγος και γίνεται αυτό. Δεν σημαίνει πως δεν προσπαθώ και πως δέχομαι ότι συμβαίνει. Το παλεύω, αλλά αν δεν γίνει κάτι, λέω πως ίσως έγινε για καλό και δεν τα βάφω μαύρα. Δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια για όλους!


Εκτός από τους βασικούς φίλους μου, έχω και αρκετούς άλλους που συνομιλούμε. Αγόρια, κορίτσια, παντρεμένους και μη. Όλους τους γνώρισα διαδικτυακά. Οι περισσότεροι με βρήκαν ή ήταν γνωριμίες από γνωστό γνωστού και πάει λέγοντας. Μερικούς τους βρήκα εγώ. Μου αρέσει γιατί μιλάμε για πολλά θέματα και έχουν ενδιαφέρον οι οπτικές πλευρές του καθένα και αφουγκράζομαι τις απόψεις των Κορεατών. Δεν δέχομαι ότι μου λένε, αλλά κάνω πολλές ερωτήσεις για να κατανοήσω γιατί έχουν την τάδε άποψη και να καταλάβω καλύτερα την κουλτούρα τους. Κάποιες φορές έχουν λανθασμένη άποψη για την Κορέα και την υποτιμάνε πολύ, αλλά εγώ ρωτάω να μάθω περισσότερα και εντυπωσιάζονται μ’ αυτά που τους λέω για την Ευρώπη και την σόου μπιζ και τους βγάζω από κάποιες τυχόν λανθασμένες απόψεις που ίσως έχουν. Όλοι ενθουσιάζονται με την αγάπη μου για την Κορέα και πως έχω ανοιχτό μυαλό να ξέρω πως παντού υπάρχουν θετικά και αρνητικά και δεν είναι όλα άσπρα ή μαύρα. Όχι μόνο για την Κορέα, αλλά για όλους τους λαούς. Πολλές φορές εντυπωσιάζονται που ξέρω κάποια Κορεατική είδηση που δεν την ξέρουν αυτοί ή κάποιο μνημείο που δεν το είχαν καν στα υπόψη τους.


Έχοντας φίλους σκορπισμένους σε πολλές πόλεις της Κορέας, μιλάω σχεδόν καθημερινά με κάποιον και θα σας συμβούλευα αν θέλετε να βρείτε κάποιον Κορεάτη φίλο να μιλάτε, να γίνετε μέλη σε σελίδες και ομάδες για την εκμάθηση της Κορεατικής γλώσσας και ίσως τότε να βρείτε κάποιον καλό φίλο για να μιλάτε.


Οι δυο βασικοί φίλοι μου που μίλησα περισσότερο γι’ αυτούς δεν ήθελαν ν’ αναφέρω ούτε όλο το όνομα τους, ούτε να βάλω φωτογραφία τους. Έτσι, ανεβάζω φωτό από τα δώρα που έλαβα από τον φίλο μου, για να πάρετε μια γεύση. Ανεβάζω τα τρία βασικά δώρα που έχουν σχέση με την Κορέα, μιας και τα άλλα δεν έχουν κάποια σχέση και κάποια άλλα χρησιμοποιήθηκαν και τελείωσαν.


Ελπίζω αυτό το άρθρο μου ν’ απάντησε σε κάποιες από τις ερωτήσεις σας που μ’ έχετε κάνει και σκέφτηκα να γράψω αυτό το άρθρο.


Επιμέλεια: Korean Dramas (Greek Fans)


Photo credits: me

 

Ακολουθήστε με στα social media μου:






344 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page