top of page

[ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ] Μια Ελληνίδα φοιτήτρια σπουδάζει με πλήρη υποτροφία στο Πανεπιστήμιο Yonsei στη Σεούλ

Updated: Sep 2, 2021

Η Φωτεινή Γιαννοπούλου αποφοίτησε από το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς στην Ελλάδα. Η Σχολή προσέφερε μαθήματα κινεζικής γλώσσας και πολιτισμού και πολυάριθμες ερευνητικές ευκαιρίες στον συγκεκριμένο τομέα ενδιαφέροντος της, που αποτελούνταν από την Ασία και τις σχέσεις Ευρώπης-Ασίας. Η φοίτηση στην Κορέα για το μεταπτυχιακό της ήταν ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που πραγματοποιήθηκε μετά από πολλή σκληρή δουλειά, ως μελετητής GKS του 2020.

Περιγράψτε μου το πρώτο σας έτος στην Κορέα.
Έφτασα στην Κορέα τον Αύγουστο του 2020 (κατά τη διάρκεια της πανδημίας) και για το πρώτο έτος, σπούδασα την κορεατική γλώσσα στο Πανεπιστήμιο Dongseo του Busan. Ως αποδέκτης της Παγκόσμιας Υποτροφίας Κορέας, ένας από τους όρους είναι ότι οι μελετητές πρέπει να έχουν εκτεταμένη εκπαίδευση στην κορεατική γλώσσα για το πρώτο έτος, πριν ξεκινήσουν πραγματικά τις σπουδές τους. Αυτό είναι για να προσφέρει στους μελετητές πολιτιστική εμβάπτιση και να τους βοηθήσει να προετοιμαστούν για τη ζωή στην Κορέα. Ομοίως, στην περίπτωσή μου, δεν ήμουν φοιτήτρια Πανεπιστημίου για το πρώτο έτος (D-2 Visa), αλλά φοιτήτρια Κορεατικής γλώσσας (D-4-1).

Πείτε μου τις εμπειρίες σας ως φοιτήτρια εν μέσω κορονοϊού στην Κορέα; Θα χαρακτήριζα ως δώρο τις σπουδές στην Κορέα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Φυσικά, υπάρχουν περιορισμοί, οι οποίοι στην πραγματικότητα είναι πολύ αυστηροί, αλλά πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Κορέας χειρίστηκε την κατάσταση εξαιρετικά καλά. Για παράδειγμα, ένα αυστηρό μέτρο που ισχύει αυτήν τη στιγμή είναι ότι στη Μητροπολιτική Περιοχή της Σεούλ, έως τις 6 το απόγευμα 4 άτομα μπορούν να κάνουν παρέα έξω (σε εστιατόρια κ.λπ.), αλλά μετά από αυτό το διάστημα, μόνο έως 2 άτομα μπορούν να βγουν μαζί. Για το πρώτο μου έτος στο Busan, η ζωή συνεχίστηκε κανονικά για την πλειοψηφία της, καθώς είχαμε ακόμη και μαθήματα εκτός σύνδεσης κατά το πρώτο εξάμηνο (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2020).


Ποιες ήταν οι αντιδράσεις των Ελλήνων φίλων και της οικογένειάς σας που πήγατε στην Κορέα για σπουδές; Σίγουρα η οικογένειά μου, αλλά και οι φίλοι μου, γνώριζαν καλά ότι ήθελα να σπουδάσω στην Κορέα για το μεταπτυχιακό μου, αφού είναι κάτι που σχεδίαζα εδώ και πολλά χρόνια. Έτσι, όταν έφτασε η ώρα, ήταν πολύ ενθουσιασμένοι για μένα και ήδη σχεδιάζουν να με επισκεφτούν στη Σεούλ. Νομίζω, το πιο σημαντικό, είχα ήδη επισκεφθεί την Κορέα δύο φορές πριν από τις σπουδές μου και καθώς είμαι ένας πολύ ανεξάρτητος ταξιδιώτης και εξερευνητής, όλοι ήταν περισσότερο χαρούμενοι παρά αγχωμένοι για την ευημερία ή την επιβίωσή μου στην Κορέα.


Εισαχθήκατε στο Πανεπιστήμιο Yonsei με πλήρη υποτροφία. Πείτε μου λίγα λόγια για αυτό. Είμαι αποδέκτης της Παγκόσμιας Υποτροφίας Κορέας 2020 (GKS), όπως αναφέρθηκα προηγουμένως ή αλλιώς γνωστής ως Πρόγραμμα Υποτροφιών της Κυβέρνησης (KGSP). Η υποτροφία περιλαμβάνει αεροπορικά εισιτήρια μετ’ επιστροφής για Κορέα, δίδακτρα στο Πανεπιστήμιο, μηνιαία επιδότηση και πολλά άλλα οφέλη! Ως εκ τούτου, έγινα δεκτή στο Πανεπιστήμιο Yonsei με μια πλήρως χρηματοδοτούμενη υποτροφία που περιλαμβάνει δίδακτρα, μηνιαία επιδότηση, καθώς και επιπλέον έξοδα έρευνας, έξοδα εκτύπωσης διατριβών κ.λπ. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υποτροφία εδώ: https://www.studyinkorea.go.kr/en/sub/gks/allnew_invite.do


Τι περιμένετε να κερδίσετε από τις σπουδές σας στην Κορέα και πώς σκοπεύετε να το επιτύχετε; Κατά τη γνώμη μου, το Πανεπιστήμιο Yonsei είναι το κορυφαίο Πανεπιστήμιο της Νότιας Κορέας -τουλάχιστον στον τομέα σπουδών μου-, το οποίο έπαιξε τεράστιο ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Έτσι, σκοπεύω να εκμεταλλευτώ πλήρως τις μεταπτυχιακές μου σπουδές εκεί. Επέλεξα ένα Πανεπιστήμιο που προσέφερε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον, μια ποικιλία ερευνητικών ευκαιριών/φοιτητικών δραστηριοτήτων, γιατί θέλω να εξελίσσομαι ως άνθρωπος. Το πανεπιστήμιο Yonsei διαθέτει υψηλό ποσοστό απασχόλησης μεταξύ των μεταπτυχιακών φοιτητών του, καθώς προσφέρει ένα Κέντρο Ανάπτυξης Σταδιοδρομίας στο οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση μόνο οι φοιτητές του Yonsei και ενημερώνεται καθημερινά.

Πώς είναι οι γνώσεις σας στην κορεατική γλώσσα και τι εφόδια πρέπει να έχει ένας μαθητής όταν πρόκειται να σπουδάσει στην Κορέα; Ξεκίνησα να μελετώ την κορεατική γλώσσα στο ΕΚΠΑ το 2015, οπότε ήξερα ήδη κορεάτικα όταν έγινα δεκτή στο Yonsei. Ωστόσο, έπρεπε ακόμα να αναλάβω το υποχρεωτικό έτος εκπαίδευσης της Κορεατικής γλώσσας και αναμφίβολα οι ικανότητές μου στην Κορεάτικη γλώσσα βελτιώθηκαν εκπληκτικά, καθώς είναι πολύ πιο συναρπαστική η εκμάθηση της γλώσσας στην Κορέα με ντόπιους.Θα έλεγα ότι όλα εξαρτώνται από το Πανεπιστήμιο επιλογής και το πρόγραμμα πτυχίου. Πολλά μαθήματα διδάσκονται στα αγγλικά, και γι’ αυτό υπάρχει πιθανότητα να μην χρειάζονται τα κορεάτικα. Σίγουρα είναι καλύτερο να γνωρίζετε τη γλώσσα εάν θέλετε να επιβιώσετε εδώ, αλλά πιστεύω ότι για έναν φοιτητή που σπουδάζει στο εξωτερικό πρέπει να συνδυάζει την προσαρμοστικότητα, με το ανοιχτό μυαλο και την περιπετειώδη φύση. Εάν κάποιος έχει αυτά τα 3 συν το πάθος για αυτό που πρόκειται να σπουδάσετε, πιστεύω ότι η Κορέα είναι έτοιμη για εσάς!


Πώς είναι η εμπειρία σας από την Κορέα μέχρι τώρα; Σας λείπει κάτι από την Ελλάδα; Λατρεύω την Κορέα ως πακέτο. Οι Κορεάτες είναι πολύ ευγενικοί και εξυπηρετικοί, το κορεατικό φαγητό είναι νόστιμο και η καθημερινή ζωή είναι πολύ πιο βολική και ασφαλέστερη από ό,τι στην Ελλάδα. Αυτό που μου λείπει όμως από την Ελλάδα (εκτός από την οικογένεια και τους φίλους μου) είναι το ελληνικό φαγητό, το ελληνικό καλοκαίρι και το περπάτημα στο κέντρο της πόλης.


Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας στην Κορέα και πώς σβήνετε σιγά σιγά πράγματα που είχατε βάλει στόχο να δείτε ή να κάνετε; Η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξε πολύς ελεύθερος χρόνος. Η χρονιά εκπαίδευσης της κορεατικής γλώσσας ήταν αρκετά δύσκολη στο Πανεπιστήμιό μου. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων (Ιανουάριος-Φεβρουάριος και Ιούλιος-Αύγουστος) υπήρχαν πολλές ευκαιρίες να ταξιδέψω και να κάνω, ώστε ν’ αρχίσω να διαγράφω από την λίστα μου. Το γεγονός ότι έζησα στο Busan για ένα χρόνο μ’ έκανε να διαγράψω πολλά από τη λίστα που είχα ετοιμάσει, καθώς η νούμερο 1 επιθυμία μου ήταν να επισκεφτώ την πόλη. Είμαι επίσης λάτρης του καλού φαγητού, οπότε νομίζω ότι έχω δοκιμάσει σχεδόν κάθε διαφορετικό είδος κορεατικού φαγητού από τη λίστα που είχα στο μυαλό μου.

Ποια θα ήταν η συμβουλή σας σε έναν αλλοδαπό που θέλει να σπουδάσει στην Κορέα; Θα συνιστούσατε την Κορέα για σπουδές; Η Σεούλ κατατάχθηκε ως η 3η καλύτερη πόλη για να ζήσουν οι φοιτητές μετά το Λονδίνο και το Μόναχο, οπότε σίγουρα θα συνιστούσα να σπουδάσετε στην Κορέα εάν έχετε την ευκαιρία! Αλλά επίσης θα σας συμβούλευα να γνωρίζετε τι θέλετε να σπουδάσετε, γιατί θα θέλατε να το σπουδάσετε στην Κορέα και ποιο είναι το σχέδιό σας για τη συνέχεια. Πρέπει να λάβετε υπόψη σας εάν η Κορέα θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τον στόχο σας. Η φοίτηση στην Κορέα μπορεί να είναι πολύ ακριβή χωρίς υποτροφία, οπότε βεβαιωθείτε ότι το έχετε σκεφτεί καλά, καθώς υπάρχει πιθανότητα να μετανιώσετε για αυτήν την απόφαση.

 

Η συνέντευξη δόθηκε για το Korea.net και το Korean Dramas (Greek Fans) https://www.korea.net/TalkTalkKorea/English/community/community/CMN0000011714?mode=

Η μετάφραση έγινε από το Korean Dramas (Greek Fans)

Photos courtesy of Foteini Giannopoulou, edited by me

 

Ακολουθήστε με στα social media μου:









158 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page